Skip to main content

beConnected

beConnected, het elektronisch platform voor documentbeheer en samenwerking binnen de federale overheid

Logo beConnected

beConnected: voor wie, waarvoor?

Hoe word je beConnected-gebruiker?

beConnected: hoeveel kost het?

Hulp nodig? Vragen?
 

beConnected: voor wie, waarvoor?

beConnected is een elektronisch platform waarmee alle personeelsleden van de federale organisaties en de actoren van de sociale zekerheid van op afstand kunnen samenwerken en documenten beheren.

Met beConnected kan je

  • documenten delen en bewerken
  • versies beheren
  • berichten en links versturen
  • toegang geven aan wie je wil, met de rechten die je wil.

Naast intern gebruik (binnen de organisaties) is beConnected ideaal ter ondersteuning van netwerken en projecten met externen: zo kun je op afstand samenwerken en informatie uitwisselen met andere federale organisaties en instellingen van sociale zekerheid, maar ook met mensen die niet voor de federale overheid werken.

Voor beConnected hoef je niets te installeren en heb je geen eigen ICT-beheer nodig. Voor een optimale ervaring raden wij je aan om Internet Explorer 11 te gebruiken als navigator. 
 

Hoe word je beConnected gebruiker?

Het aanmelden op beConnected gebeurt met jouw professioneel e-mailadres en hetzelfde wachtwoord als van jouw werk-pc.

Met de unieke authenticatie (Single Sign-On) zal je toegang kunnen krijgen tot beConnected via je werk-pc zonder dat je je wachtwoord opnieuw moet invoeren (enkel als je met Internet Explorer werkt).

Als het je niet lukt om je aan te melden, neem dan contact op met de support@beconnected.belgium.be.
 

beConnected: hoeveel kost het?

De gebruiksvergoeding voor beConnected bestaat uit 2 delen:

1. Abonnement SharePoint Online

Voor beConnected heeft de gebruiker een abonnement SharePoint Online P2 nodig. Dit abonnement kan worden verkregen, apart of door middel van een plan (de plannen E3 en hoger bevatten een abonnement SharePoint Online P2).

Over het algemeen worden deze abonnementen binnen elke organisatie beheerd door de IT-afdeling of de inkoopafdeling. De prijzen kunnen variëren naargelang de licenties en abonnementen Microsoft die een organisatie al heeft. Bovendien beschikken de meeste instellingen al over de nodige abonnementen.

2. Gebruikersondersteuning

De kost voor de gebruikersondersteuning is 4,70 € per gebruiker per maand. Deze kost wordt berekend op basis van de gebruikersstatistieken en zal worden gefactureerd door Smals. In 2018 zal deze kost niet worden aangerekend en wordt de gebruikersondersteuning gratis aangeboden.

Hulp nodig? Vragen?

Om je wegwijs te maken kan je onder het Help Center op de startpagina van beConnected de video’s ('webinars') bekijken met de belangrijkste functionaliteiten. Verder iser rechtsboven op elke pagina, online help ('?') aanwezig.

Je kan ook contact opnemen met:

 

Pagina laatst gewijzigd op 14 december 2017.