Nu is het tijd om de resultaten van de voorgaande reflectieoefeningen samen te brengen. Neem niet alles over: kies wat je het belangrijkst lijkt, rekening houdend met de context en de haalbaarheid.
Het is nuttig om de eerdere stappen in een werkgroep te realiseren, maar deze stap is de taak van de projectleider en/of de communicatiespecialist.
Een voltooid communicatieplan omvat het volgende:
- een communicatieplanning: een tabel met alle aspecten van elke geplande communicatieactie, en eventueel
- een visueel communicatieplan: een tijdlijn met een algemeen overzicht van alle communicatieacties (een lijn per doelgroep of subdoelgroep).
Visueel communicatieplan (tijdlijn)
Communicatieplanning
|
|
|
|
|
|
|
Andere stappen
- Stap 1: De context van het project bepalen
- Stap 2: De verschillende doelgroepen identificeren
- Stap 3: Het doel van de communicatie bepalen
- Stap 4: Welke boodschappen voor welke doelgroepen?
- Stap 5: Stel het actie plan op
- Stap 6: Opvolgen en aanpassen
- Stap 7: Evalueren en debriefen
- Stap 1: Houd rekening met de context van het project
- Stap 2: Analyseer de verschillende doelgroepen
- Stap 3: Bepaal de communicatiedoelstellingen
- Stap 4: Bepaal de boodschappen per doelgroep
- Stap 5: Stel het actieplan op
- Stap 6: Opvolging en aanpassing
- Stap 7: Evaluatie en debriefing
- - See more at: https://fedweb.ta.belgium.be/nl/over_de_organisatie/communicatie/communicatieplan/stap-3-bepaal-de-communicatiedoelstellingen#sthash.LqBwafqL.dpuf