Skip to main content

 

Deze website wordt binnenkort gearchiveerd

Fedweb wordt sinds 29 juni 2022 niet meer bijgewerkt. Binnenkort halen we de site definitief offline. Alle info en updates vind je voortaan op www.bosa.belgium.be.

PersoPoint: lancering van een secretariaat voor personeels- en loonadministratie bevestigd

Datum: 

In december 2013 keurde de Ministerraad de business case goed voor de oprichting van een secretariaat voor personeels- en loonadministratie van de federale overheid (PersoPoint) als gevolg van bepaalde principes:

  1. Het doel is om een secretariaat voor personeels- en loonadministratie op te richten dat aan zijn klanten een portfolio van P&O-diensten aanbiedt, op basis van een dienstencatalogus.
  2. In uitbereiding tot deze dienstverlening en in lijn met de only-once principes, zal PersoPoint informatie opvragen en aanleveren aan omliggende systemen (Rijksregister, Selor, Crescendo, ITMA-OFO, SEPP, PDATA, MEDEX, CAPELO)
  3. De overdracht van de CDVU naar PersoPoint. 
                     

De Ministerraad van 4 maart 2016 bevestigt de lancering van het secretariaat PersoPoint en gaat akkoord met:

  • de overdracht van de kredieten ‘e-HR’ en de kredieten voor de Taskforce van Fedict naar P&O
  • de raming van het totaal benodigd budget
  • de verdeling van de bijkomende kosten over de diensten die PersoPoint gebruiken, op basis van het aantal personeelsdossiers
  • een gefaseerde verplichte centralisatie van de loon- en personeelsadministratie van alle federale diensten die gebruik maken van de CDVU. Hiertoe zal met de betrokken diensten een ‘Service Level Agreement’ worden afgesloten die de dienstverlening moet garanderen.
  • het afsluiten van een openbare aanbesteding voor de vervanging van de loonmotor
  • het toekennen van de nodige vastleggings- en vereffeningkredieten vanuit de interdepartementale provisie.
                  

Meer info

Pagina laatst gewijzigd op 03 oktober 2017.