Telefonische bereikbaarheid wil zeggen telefonisch bereikbaar zijn en onmiddellijk (of toch snel) een correct antwoord kunnen geven. Dat is een essentiële en legitieme eis van de burger. Het is ook een uitdaging voor elke organisatie.
De kwaliteit van de telefonische bereikbaarheid heeft een enorme impact op het imago van de overheidsdiensten. Bovendien is het telefonische contact voor veel burgers het eerste contact
met de overheid, en iedereen weet dat de eerste indruk doorslaggevend is bij de meningsvorming.
In deze gids vind je praktische aanbevelingen om de telefonische bereikbaarheid te verbeteren. We hopen hiermee de reflectie over het onderwerp en een grotere bewustwording te stimuleren. De gids is bestemd voor communicatoren, verantwoordelijken van callcenters, het management en iedereen die in contact staat met het publiek. Voor KM-beheerders is het ook een nuttige tool met het oog op de kwaliteit van de informatie.
Deze brochure is nummer 26 in de COMM collection-reeks.
Meer info
Contact