Datum:
Het verslag Klachtenmanagement 2013 'Klantgerichtheid: net dat ietsje méér' bevat de cijfers en indicatoren voor 2013 inzake klachtenmanagement bij de federale overheid.
Een opvallend feit van dat jaar: het aantal betrokken federale organisaties is vrijwel verdubbeld (62 in 2013, 34 in 2012).
Ze hebben er voor gezorgd dat 10543 klachten of vragen voor informatie die via de standaard klachtenprocedure werden ontvangen in het jaar 2013 een correcte afhandeling kregen.
Enkele cijfers
Aantal gegronde en dus terechte klachten | 4389 |
Aantal gegronde klachten m.b.t. het gedrag van de behandelende ambtenaar | 417 |
Aantal gegronde klachten m.b.t. de kwaliteit van het product of de geleverde dienst | 2322 |
Aantal gegronde klachten met betrekking tot de afhandeling (procedure) van de product- of dienstlevering | 1626 |
Aantal gegronde klachten over de klachtenafhandeling | 24 |