Skip to main content

Klachtenmanagement binnen de federale overheid

Datum: 
29 februari 2012

Logo klachtenmanagementOp 29 februari 2012 kwam het Federaal Netwerk Klachtenmanagement voor de vijfde maal samen. Klachtenmanagement is duidelijk een groeiende goede praktijk binnen de federale overheid. Het netwerk telt al 45 deelnemende organisaties.

Een stand van zaken:

  • de implementatie van klachtenmanagement binnen de federale organisaties verloopt goed.  22 organisaties zijn klaar met de implementatie van de basisaanpak. Anderen werken om deze groep binnenkort te vervoegen. 
  • het gemeenschappelijk logo mist zijn effect niet en zorgt voor het snel terugvinden van de klachtenprocedure. 
  • ook het partnership met de federale ombudsman/-vrouw levert concrete resultaten op.  Zo zullen zij vanaf dit jaar informatie toevoegen aan hun jaarverslag over de stand van zaken van het eerstelijnsklachtenmanagement en zijn er concrete engagementen om elkaar beter te informeren en de samenwerking tussen de klachtencoördinatoren en de federale ombudsman efficiënter te laten verlopen. 

Wens je meer informatie, contacteer gerust de klachtencoördinator binnen jouw organisatie. Is er nog geen klachtencoördinator, spreek je organisatieverantwoordelijke eens aan en misschien ben jij wel de geknipte man of vrouw om deze rol op te nemen. 

Meer info

Pagina laatst gewijzigd op 02 maart 2012.